ΠΡΑΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΑΞΗΣ 26 / 2022
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΤΟ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΒΟΛΟΥ
Αφού λάβαμε υπόψη : α) τις διατάξεις του άρθρου 15 παρ. 1 περ. α΄ και παρ. 7 του Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων (Ν. 1756/1988), όπως ισχύει, β) τις διατάξεις της Δ1α/ΓΠ.οικ.: 4761/2022 ΚΥΑ (ΦΕΚ 290/29.1.2022 τεύχος δεύτερο) των Υπουργών Οικονομικών – Ανάπτυξης και Επενδύσεων – Προστασίας του Πολίτη – Εθνικής Άμυνας – Παιδείας και Θρησκευμάτων – Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων – Υγείας – Πολιτισμού και Αθλητισμού – Δικαιοσύνης – Εσωτερικών – Μετανάστευσης και Ασύλου – Ψηφιακής Διακυβέρνησης – Υποδομών και Μεταφορών – Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής – Επικρατείας – Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό περί έκτακτων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας και γ) την προάσπιση της δημόσιας υγείας και τις υπηρεσιακές ανάγκες για την εύρυθμη λειτουργία του Πρωτοδικείου Βόλου
Ορίζουμε τα εξής για το χρονικό διάστημα από τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2022 και ώρα 06.01 έως τη Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2022 και ώρα 6:00 για την ασφαλή και εύρυθμη λειτουργία του Πρωτοδικείου Βόλου:
1) Κατά την είσοδο στο Δικαστικό Μέγαρο Βόλου οι δικαστικοί λειτουργοί, οι δικηγόροι και οι πολίτες υποχρεούνται να επιδεικνύουν:
(α) Πιστοποιητικό εμβολιασμού, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 9 της παραπάνω ΚΥΑ, ή
(β) πιστοποιητικό νόσησης, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9 της παραπάνω ΚΥΑ, ή
(γ) βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού ελέγχου για κορωνοϊό COVID-19 (PCR ή rapidtest) σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9 της ίδιας ως άνω ΚΥΑ.
Ταυτόχρονα διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας του κατόχου.
Οι ανήλικοι μπορούν να προσκομίζουν εναλλακτικά δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test), σύμφωνα με τις παρ. 3 και 4 του άρθρου 9 της ίδιας ως άνω ΚΥΑ.
Κατ’ εξαίρεση των ανωτέρω, αρκεί η επίδειξη δήλωσης αρνητικού αποτελέσματος αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) που έχει διενεργηθεί σε χρονικό διάστημα 24 ωρών πριν από την είσοδο των δικηγόρων, διαδίκων, κατηγορουμένων και μαρτύρων, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9, στις παρακάτω περιπτώσεις:
1) Κατάθεση υπό την προϋπόθεση ότι έχουν εξαιρετικά επείγοντα χαρακτήρα: α) αίτησης προσωρινής δικαστικής προστασίας (ασφαλιστικά μέτρα κλπ) με αίτημα προσωρινής διαταγής ή β) αίτησης εκούσιας δικαιοδοσίας με αίτημα προσωρινής διαταγής ή γ) αυτοτελούς αιτήματος προσωρινής διαταγής.
2) Συζήτηση προσωρινής διαταγής, με εξαιρετικά επείγοντα χαρακτήρα.
3) Κατάθεση και συζήτηση αγωγών του άρθρου 22 του ν. 1264/1982.
4) Παράσταση πληρεξούσιων δικηγόρων, κατηγορούμενων και μαρτύρων ενώπιον Εισαγγελέα ή και Ανακριτή σε ποινικές υποθέσεις διαδικασίας αυτοφώρου, πλημμελημάτων και κακουργημάτων.
Τα ανωτέρω πιστοποιητικά υπό (α), (β) και (γ), καθώς και η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος self-test επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του φυσικού προσώπου στην είσοδο του Δικαστικού Μεγάρου Βόλου στο προσωπικό της εταιρείας φύλαξης (security), που τα σαρώνει ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής εφαρμογής του άρθρου 33 του Ν. 4816/2021 (Α΄ 118) CovidFreeGr. Εναλλακτικά, εφόσον τα πιστοποιητικά επιδεικνύονται από αλλοδαπό που προέρχεται από τρίτη χώρα (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης), το προσωπικό εταιρείας φύλαξης (security) ελέγχει τα ανωτέρω πιστοποιητικά σε έγχαρτη μορφή.
Στους δικαστικούς λειτουργούς, δικηγόρους και πολίτες που δεν είναι εφοδιασμένοι με το κατάλληλο πιστοποιητικό απαγορεύεται η είσοδος.
Ειδικά στους δικαστικούς υπαλλήλους και στους λοιπούς εργαζομένους στο Πρωτοδικείο Βόλου που δε διαθέτουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης, σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 9 αντιστοίχως, και παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία εντός ή εκτός των εγκαταστάσεων της υπηρεσίας τους, εφαρμόζονται οι υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.55570/12.9.2021 (Β 4207) και Δ1α/Γ.Π.οικ.64232/15.10.2021 (Β 4766) κοινές υπουργικές αποφάσεις, όπως εκάστοτε ισχύουν, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 1 της ίδιας ως άνω ΚΥΑ.
Η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι υποχρεωτική από όλους τους δικαστικούς λειτουργούς, γραμματείς, δικαστικούς επιμελητές, δικηγόρους, διαδίκους και λοιπούς πολίτες, που εισέρχονται στο Δικαστικό Μέγαρο Βόλου και καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής τους στα γραφεία, τις αίθουσες συνεδριάσεων (ακροατήρια), τους διαδρόμους και όλους τους υπόλοιπους χώρους του Δικαστικού Μεγάρου. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με την υποχρέωση αυτή δεν θα επιτρέπεται η είσοδος στο πρόσωπο που αρνείται να φορέσει προστατευτική μάσκα και θα ζητείται η συνδρομή της αστυνομίας για την άμεση απομάκρυνσή του από τους χώρους του Δικαστικού Μεγάρου.
Συνιστάται σε όλους όσους εισέρχονται να χρησιμοποιούν τα αλκοολούχα αντισηπτικά διαλύματα που είναι διαθέσιμα στους χώρους του Πρωτοδικείου Βόλου. Με ευθύνη του Συντονιστή Διαχείρισης διασφαλίζεται η διαρκής τροφοδοσία των συσκευών αλκοολούχων αντισηπτικών διαλυμάτων στο Πρωτοδικείο Βόλου.
Δεν επιτρέπεται η άσκοπη παραμονή ατόμων στους διαδρόμους του Δικαστικού Μεγάρου και όσοι βρίσκονται στους χώρους του πρέπει καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής τους σε αυτούς να τηρούν απαρέγκλιτα απόσταση 1,5 μέτρου κατ’ ελάχιστον από τα άλλα πρόσωπα.
Ορίζεται ως ανώτατο όριο παρευρισκομένων εντός των αιθουσών εκδίκασης υποθέσεων του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου, του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου και του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου ο αριθμός των δεκαπέντε (15) ατόμων και για τα γραφεία συνεδριάσεων πολιτικών υποθέσεων ο αριθμός των οκτώ (8) ατόμων. Κατ’ εξαίρεση ο αριθμός των ατόμων στις αίθουσες εκδίκασης υποθέσεων του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου, του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου και του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου μπορεί να υπερβεί τα δεκαπέντε (15), εάν κατά την κρίση του προεδρεύοντος του δικαστηρίου η παρουσία των ατόμων αυτών είναι απολύτως αναγκαία.
Αιτήσεις νομικής βοήθειας μπορούν να κατατίθενται μέχρι ώρα 12.30΄, εκτός εάν είναι απολύτως αναγκαίο να κατατεθούν την ίδια ημέρα και μετά τις 12.30΄, το οποίο θα αποφασίζει ο εκάστοτε πρόεδρος υπηρεσίας.
Η είσοδος στα γραφεία των υπαλλήλων της Γραμματείας του Πρωτοδικείου Βόλου θα γίνεται ανά ένα άτομο και μόνο ύστερα από συνεννόηση με τον αρμόδιο υπάλληλο. Προς αποφυγή συνωστισμού και εφόσον δεν είναι αναγκαία η είσοδος στα γραφεία των υπαλλήλων, η εξυπηρέτηση θα γίνεται από την είσοδο του κάθε γραφείου, έτσι ώστε να τηρείται απόσταση 1,5 μέτρου κατ’ ελάχιστον μεταξύ των προσώπων. Προτεραιότητα θα παραχωρείται στα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις. Οι πολίτες μπορούν να προσέρχονται στα γραφεία της Γραμματείας του Πρωτοδικείου Βόλου κατόπιν προγραμματισμένης συνάντησης, που θα γίνεται τηλεφωνικώς ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (αριθμοί τηλεφώνων και διευθύνσεις ηλεκτρονικών ταχυδρομείων αναφέρονται παρακάτω). H προσέλευση των δικηγόρων είναι ελεύθερη, τηρουμένων όμως των προαναφερόμενων περιορισμών που επιβάλλονται λόγω της πανδημίας. Επίσης, οι δικηγόροι μπορούν, προς αποφυγή συνωστισμού και για την ταχύτερη εξυπηρέτησή τους, να προσέρχονται στα γραφεία των υπαλλήλων – γραμματέων του Πρωτοδικείου Βόλου, αφού προηγουμένως συνεννοηθούν με τον αρμόδιο γραμματέα, είτε τηλεφωνικώς είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), για την ώρα προσέλευσής τους. Οι αιτήσεις για τη χορήγηση πιστοποιητικών, βεβαιώσεων ή άλλων εγγράφων μπορούν να υποβάλλονται και σε ηλεκτρονική μορφή. Ειδικότερα : 1) Οι αιτήσεις για τη χορήγηση ενιαίου πιστοποιητικού δικαστικής φερεγγυότητας (μη πτώχευσης κλπ) ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ https://app.moj.gov.gr/pnet/plogin ή από τη σελίδα του gov.gr επιλογή Λοιπά Πρωτοδικεία και για πιστοποιητικά και έκδοση αντιγράφων που αφορούν σε σωματεία και Α.Μ.Κ.Ε. (Γραφείο 2): στο τηλέφωνο 24210-32480 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση protvolouarxeio@gmail.com. 2) Για την έκδοση αντιγράφων πολιτικών και ποινικών αποφάσεων μέχρι το έτος 2016, την έκδοση πιστοποιητικών που αφορούν τελεσιδικία πολιτικών αποφάσεων μέχρι έτος 2009, διαθήκες και αποδοχή κληρονομιάς (ο θάνατος μέχρι 28-02-2013) κλπ, καθώς και καταστατικών εταιρειών (γραφείο 8): στο τηλέφωνο 2421039974 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση protvolouarxeio@gmail.com. 3) Για την έκδοση αντιγράφων πολιτικών αποφάσεων από το έτος 2017 μέχρι και σήμερα, την πληροφόρηση σχετικά με την έκβαση πολιτικών υποθέσεων από το έτος 2017 μέχρι και σήμερα, την έκδοση πιστοποιητικών προσβολής κληρονομικού δικαιώματος και κύρους διαθήκης, κύρους αρχαιρεσιών, μη άσκησης ενδίκων μέσων κατά πολιτικών αποφάσεων από το έτος 2009 έως και σήμερα κλπ (γραφεία 5-7): στα τηλέφωνα 2421039641 & 2421028260 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση volosprotpolitiko@gmail.com. 4) Για έκδοση πιστοποιητικών που αφορούν αναγκαστική διαχείριση, μη άσκησης ενδίκων μέσων κατά διαταγών πληρωμής κλπ και οτιδήποτε αφορά υποθέσεις ασφαλιστικών μέτρων, ειδικής διαδικασίας (μισθώσεις και ανακοπές) και εργατικών (γραφεία 3-4): στα τηλέφωνα 2421034859 & 2421039640 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση vol.asfal@gmail.com. 5) Για το ποινικό Τμήμα: α) Εκκαθάριση ποινών κλπ: στα τηλέφωνα 2421039934 & 2421031506, β) Βουλεύματα, ΜΟΔ: στο τηλέφωνο 2421029331 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση volosprotpoiniko@gmail.com, γ) Ποινικές έδρες και για την πληροφόρηση σχετικά με την έκβαση ποινικών υποθέσεων και για την έκδοση ποινικών αποφάσεων μετά το 2017 μέχρι και σήμερα, στο τηλέφωνο 2421032481 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση poinikot@gmail.com.
Κάθε άλλο ζήτημα που δεν ρυθμίζεται από την παρούσα θα κρίνεται από τον εκάστοτε Πρόεδρο Υπηρεσίας.
Βόλος, 31 Ιανουαρίου 2022
Ο ΔΙΚΑΣΤΗΣ ΠΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΒΟΛΟΥ
Πρόεδρος Πρωτοδικών